خرید گوسفند زنده در عید قربان

قربانی گوسفند زنده در عید قربان

قربانی نمودن یک امر نهادینه می باشد و خداوند بزرگ می خواهد تا در این روز فقرا هم نصیبی داشته باشند. شاید شنیده باشید که گوشت قربانی باید میان فقرا و خویشاوندان  و همسایگان پخش شود، دلیل این امر نیز رسیدگی به نیازمندان و تقویت روحیه و ایجاد دوستی می باشد. بنابراین این بحث در تاریخ بشر از زمان فرزندان حضرت آدم شروع شده است و تا امروز به عنوان امری واجب برای حاجیان و برای غیر حاجیان دستور مستحب موکد می باشد.

خرید گوسفند زنده برای عید قربان

شما می‌توانید گوسفند زنده قربانی خود را از بین تمامی دام ها انتخاب کنید، ولی یکی از مهمترین نکات مهم در خرید گوسفند زنده در عید قربان ۱۴۰۱، خرید از بهترین مراکز عرضه دام زنده است، با توجه به اینکه امروزه بیشتر دام ها از تغذیه نامناسبی برخوردار هستند و برخی از افراد برای رشد بهتر گوسفندان از هورمون های مختلفی استفاده می‌نمایند، بنابراین با خرید از این مراکز شما یک گوسفند کاملا طبیعی و ارگانیک را خریداری نمایید.

خرید اینترنتی گوسفند در عید قربان تا عید غدیرخم

همانگونه که گفته شد امکان خرید و فروش اینترنتی گوسفند زنده در عید قربان برای شما فراهم شده است و شما میتوانید در هر ساعتی از روز عید قربان که خواستید قربانی را انجام دهید با ما تماس حاصل نمایید و ساعت تحویل مد نظر به هماره محل ارسال را به ما بگویید و در همان مکان گوسفند را تحویل بگیرید.

با توجه به اینکه در ساعات شلوغ تعداد مشتریان بسیار زیاد است ممکن است کمی زمان تحویل طولانی شود بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ک قبل از سفارش از طریق تماس با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و ساعت تحویل را رزرو نمایید.

 

خرید گوسفند در عید قربان

 

تعرفه گوسفنده زنده در عید قربان

از نکات مهمی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید قیمت گوسفنده زنده عید قربان می‌باشد. با توجه به اینکه بیشتر مردم در این روز به قربانی کردن گوسفند می‌پردازند، میزان تقاضای برای خرید دام زنده بسیار بالا خواهد رفت. پس ممکن است در عید قربان نسبت به روزهای عادی متفاوت باشد.

به صورت کلی در عید قربان قیمت خرید گوسفند زنده از کیلویی ۶۰۰۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰۰۰ هزار تومان خواهد بود، و در شهرهای مختلف این قیمت متغیر است. در این قسمت به صورت مختصر قیمت خرید گوسفند زنده در عید قربان را به ازای هر کیلو در شهرهای مختلف به شما عزیزن ارائه می‌نماییم.

تهران: ۶۸۰۰۰۰
اصفهان: ۶۵۵۰۰۰
یزد:د ۶۴۵۰۰۰
اردبیل: ۶۴۰۰۰۰
خراسان رضوی: ۶۶۵۰۰۰
فارس: ۶۵۰۰۰۰
کردستان: ۶۵۰۰۰۰
همدان: ۶۳۰۰۰۰
قم: ۶۶۰۰۰۰
سیستان و بلوچستان: ۶۰۰۰۰۰
آذربایجان شرقی: ۶۰۵۰۰۰
مرکزی: ۶۳۰۰۰۰
چهارمحال بختیاری: ۶۲۰۰۰۰

احکام قربانی کردن گوسفند چیست ؟

۱- چه حیواناتی را میتوانیم قربانی نماییم؟
حیوان قربانی شده باید شتر، گاو، گوسفند و یا بز باشد.

۲- گوسفند قربانی چه وزنی باید داشته باشد؟
در روایات وزن خاصی مد نظر قرا داده نشده است ولی گفته شده است که گوسفند قربانی باید چاق باشد.

۳- آیا شخص قربانی کننده میتواند از گوشت گوسفند قربانی بخورد؟
بله، شخص قربانی کننده می تواند از گوشت گوسفند قربانی بخورد و حتی ذخیره کند. بسیاری از علما مستحب می‌دانند که قربانی به سه قسمت تقسیم شود، یک قسمت برای خوردن، یک قسمت برای هدیه دادن (به اقوام و دوستان) و یک قسمت برای صدقه دادن (به فقرا و مستمندان) .

۴- آیا می توان بخشی از گوشت گوسفند قربانی شده را فروخت؟
خیر، شخص قربانی دهنده نمیتواند گوشت یا پوست گوسفند قربانی را بفروشد و همه گوسفند قربانی را باید در راه خدا به مسلمانان یا نیازمندان بدهد.

 

گوسفند برای قربانی

۵- آیا می توان یک گوسفند را برای قربانی کردن عید قربان برای چند نفر استفاده نمود؟
خیر، و کمترین چیزی‌ که برای یک نفر کفایت می‌کند، یک ‌گوسفند یا یک هفتم شتر یا یک هفتم‌ گاو می‌‌باشد، زیرا شتر و گاو هر یک برای هفت نفر کافی می‌باشند.

۶- یا می شود به جای ذبح کردن گوسفند، پولش را به فقرا داد؟  آیا می توان این عمل را جایگزین ذبح و قربانی در این روز کرد؟
برای حجاج که یکی از واجبات مناسک حج قربانی کردن است، پول دادن به فقرا کفایت نمی‌کند و حتما باید یک حیوان را ذبح کنند، اما برای کسانی که قربانی کردن بر آن‌ها واجب نیست و به عنوان یک عمل مستحب آن را انجام می‌‌دهند، پول دادن صواب دارد ویک کار خیر است اما آن اجر و صوابی که برای ذبح حیوان برشمرده اند نخواهد داشت.

نکات مهم در خرید گوسفند برای عید قربان

۱٫ سالم بودن و یا بیمار بودن دام

۲٫ آن دامی قابل خرید است که مورد تایید وزارت بهداشت بوده و نشان سلامت را داشته باشد.

۳٫ نشخوار کردن دام از جمله مواردی که حتما باید به آن توجه شود چرا که گوسفندی سالم است که مادام در حال نشخوار کردن باشد.

۴٫ از لحاظ ظاهری دام باید دارای ویژگی هایی باشد که توجه به آن ضروری است برای مثال چشمان گوسفند باید شفاف باشد در صورت کدر بودن از خرید آن امتناع ورزید.

۵٫ خروج ترشحات غیر طبیعی از دهان و بینی نشان بیمار بودن دام می باشد.

۶٫ در یکی از تغییرات ظاهری گوسفندان تغییر در پشم آنهاست، برای امتحان این موضوع می توانید پشم گوسفند را میان انگشتان خود قرار داده و در جهت بالا بکشید اگر به راحتی از پوست جدا شد نشان دهنده آن است که گوسفند بیماری دارد.

مراکز خرید و فروش دام زنده برای عید قربان

هر ساله به وسیله مراکز و سازمان های ناظر برای خرید و فروش گوسفند زنده در شهرها، مرکز فروش گوسفند عید قربان تعیین می‌شود. تعداد این مراکز  بسیار بالا است و به صورتی می‌باشد که در هر منطقه حداقل یک مرکزبرپا فروش در نظر گرفته خواهد شد.

دامداران پاک دارای مراکز عرضه مختلفی در سراسر تهران است که به راحتی شما می‌‌توانید تنها با یک تماس گوسفند زنده را به همراه قصاب در محل مد نظر خود تحویل بگیرید. قصابان ما ماهر هستند و تمامی احکام مربوط به ذبح دام را رعایت مینمایند.