ترانزیت دام زنده|دامدارن پاک

ترانزیت دام زنده را در دو تعریف جداگاه و به طور خلاصه در زیر برای شما توضیح می دهیم: تعریف لغتی:  عبور کالا از کشوری به کشور دیگر بدون پرداخت گمرگ، تعریف عامیانه: وقتی کشوری برای رفع مایحتاج خود نمیتواند آن ها را تولید کند بهترین راه، آوردن آن محصولات از کشورهای دیگر است و استفاده از تولیدات محصولات دیگران است و یا حتی بالعکس، وقتی تولید یک محصول در کشور بیش از حد نیاز می‌باشد؛ بهترین راه برای استفاده اقتصادی از آن محصول ارسال به کشورهایی است که ضعف در تولید دارند. به طور کلی به رد و بدل کرد کالا بین کشور های مختلف را ترانزیت میگویند.

ترانزیت دام زنده

با توجه به توضیح بالا با معنی ترانزیت آشنا شده اید ولی باید در نظر داشته باشید که هر محصولی  چه به صورت زمینی، هوایی و دریایی دارای قوانین متفاوتی است که در ادامه با این قوانین آشنا خواهید شد تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

  1. اولین مرحله گرفتن مجوز کنترل بهداشتی تردد و نقل و انتقال دام زنده از سازمان دامپزشکی است که شرایط و مقررات خاص خودش را دارد.
  2. ثبت نام صادر کننده  در سامانه قرنطینه 
  3. مشاهده و تایید توسط اداره کل
  4. دریافت مدارک و طی مارحل قرنطینه دام
  5. اعلام شبکه دامپزشکی مبنی بر پایان دوره
  6. درخواست صدور گواهی لاتین مبنی بر صادر دام

 

و بعد از گذراندن این مراحل باید ضوابطی که برای هر نوع انتقال (زمینی،هوایی و دریای) از طرف سازمان های بین المللی مطرح شده است عمل کرد.

 

ترانزیت دام زنده

صادرات دام زنده به قطر:

کشور قطر به دلیل اینکه بر روی یک صحرا پیدایش یافته است، زمین‌های مناسبی برای کشاورزی و دامداری و پروش دام ندارند چراکه خاک آن‌ها شور و ریگزار است.

و اقتصاد و ثروت کشور خود را از طریق نفت و صادرات مروارید تامین می‌کنند.

با توجه به این قضیه و نزدیک بودن کشور قطر به ایران یکی از راه‌های مناسب و خوب برای کسب درآمد از شرایط خوب دامداری کشورمان صادرات دام و گوشت زنده به قطر است.

که شرایط ترانزیت و صادرات در بالا ذکر شده است