معرفی نژاد گوسفند فشندی

همان طور که در نوشته های قبل عنوان شد گوسفندان با نژادهای مختلف دارای ویژگی های خاصی هستند، گوسفندان فشندی گوشتی و شیری می باشند.  و نژاد آن ها به روستای ساواجبلاغ در استان البرز برمیگردد. مقاومت بالای این گوسفندان در برابر سرما و گرما باعث شده تا در هر مرتعی بتوانند خوب رشد کنند و تولید مثل داشته باشند. چنانچه قصد اطلاع از قیمت گوسفند به روز نژاد فشندی را داشتید با ما شماره تلفن ۰۹۱۲۶۲۷۳۸۲۶ بگیرید.

مشخصات ظاهری گوسفندان فشندی

گوسفندان فشندی در ابتدای تولد رنگ قهوه ای روشن دارند و بعد از رسیدن به سن بلوغ رنگ بدن آن ها قهوه ای تیره مایل به قرمز خواهد شد و بر روی پیشانی آن ها لکه های سفید ظاهر می شوند.

دنبه این نژاد بزرگ و با شکاف ۵ تا ۷ سانتی متری است و دنبالچه افتاده به طرف پایین دارد، میش فشندی بدون شاخ است ولی  قوچ فشندی برخی دارای شاخ و برخی بدون شاخ هستند . گوسفندان فشندی پشمی ضخیم دارند. ییلاق این گوسفند در مراتع مرتفع طالقان، کندوان، کرج، شمیرانات و قشلاق آن در حاشیه دشت قزوین، ساوجبلاغ و شهریار است.

گوسفند نژاد فشندی

گوسفند نژاد شال

مشخصات تولید مثل گوسفندان فشندی

فصل متولد شدن بره های این نژاد زمستان است و معمولا در هر بارداری به چند قلو زایی منجر میشود . دوره بارداری تقریبا چهار ماه و دوره شیردهی سه ماه است . در نژاد فشندی بره ماده در هنگام تولد تقریبا ۴  kg در پایان شیرخوارگی  تقریبا  kg25 و در شش ماهگی حدودا ۳۵ kg وزن داره. و  بره نر در هنگام تولد تقریبا ۵ kg و در پایان شیرخوارگی تقریبا  kg26 و در شش ماهگی حدودا  ۳۷kg وزن داره. پس از پایان یک سال گوسفند ماده تقریبا ۵۳/۵۴ kg و گوسفند نر ۳۰/۷۳ kgوزن خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی : معرفی نژاد گوسفند شال

مشخصات چرای گوسفندان فشندی

نژاد فشندی هم در دشت و هم در ارتفاعات قابلیت و توانایی چرا دارند، تفاوت این دو روش وابسته به نوع جثه و توانایی گوسفندان دارد. به طوریکه آنهایی که در دشت چرا می‌کنند جثه بزرگ‌تری دارند.

ییلاق این گوسفندان در مراتع مرتفع شمیرانات، طالقان، کندوانف کرج و … است و قشلاق آن‌ها در حاشیه دشت قزوین، اوجبلاغ و شهریار می‌باشد. ضریب رشد بره‌های فشندی به علت سرعت بالا حائز اهمیت است و باعث خرید و فروش زیاد این بره‌ها می‌شود. برای قیمت روز گوسفندان زنده کلیک کنید.

سخن پایانی

جهت خرید گوسفند زنده در نژادهای مختلف همانند گوسفند نژاد بلوچی و اطلاع از قیمت گوسفند زنده با شماره ۰۹۱۲۶۲۷۳۸۲۶ تماس بگیرید و یا در قسمت نظرات سایت، تمام سوالات خود را بپرسید و سریعا پاسخ دریافت نمایید.